Dax för en ny idol

Jag har följt idol nästan alla säsonger. Det är bara 2004 som jag inte kollade. Jag såg bara finalen. Och av Darin och Daniel så tyckte Darin var bäst i finalen.
Men vi ska ta vid där allt verkligen startade för mig.

Året var 2005. Jag hittade min favorit väldigt fort och mitt enda halleluja moment än så länge. Och då menar jag halleluja moment när människan öppnar mun inför juryn för första gången.
Killen hade inte ens sökt till idol utan det var hans mamma som tipsat dem. Han blev kidnappad när han satt och fikade med sin mamma. Han sjöng inför juryn och gick vidare. Där var mitt halleluja moment. Sebastian Karlsson.
Men ofta har man även nån som man verkligen avskyr eller retar sig på. År 2005 så var det Sibel för mig. Så när det bara var Sibel, Sebastian och Agnes kvar så höll jag verkligen tummen att Sebastian skulle gå vidare till final. För mig så var han den rätte att vinna. Sibel åkte ut och Sebbe mötte Agnes i final där han blev 2a.




Sen blev det år 2006. Fick en favorit som åkte ut i sista gallringen. Mins inte vad han hette men han var bagare och var från Göteborg. Sen hoppade en kille av och en reserv kom in när det var dags för tittarna att välja de som skulle vara med i programmet. Men det var inte min favorit som fick chansen. Men hur hade jag kunnat missa denna killen? Han var ju bra. Men tyvärr så kom han inte in. Typiskt. Men han fick en sista chans och när de ropade upp hans namn så kunde jag inte tänka annat än Yeees. Erik Segerstedt blev min stora favorit genom den säsongen. Den här säsongen hade jag ingen jag inte tålde. Visst fanns det de som man ville ha utröstade men ingen jag avskydde. Tillslut så stod Erik där i finalen mot Markus. Jag mins att jag tyckte att Everything changes var som gjord för Erik även om Markus gjorde den bra. Erik slutade på 2a plats




Nu var det dax för 2007. En kille med glimten i ögat steg nervöst in till juryn. När han sjungit klart så tänkte jag att han är det. Han är helt klart min favorit. Hans namn var Mattias Andréasson. Många tjatade om att han var lik Erik. Tja lite kanske men bara till utseendet i sånnafall. Tyvärr så tror jag att just det blev hans fall. Han borde inte ha åkt när han gjorde det. Många tänkte nog att det räkte med en Erik Segerstedt och gav inte Mattias tallang en chans. Han blev 5a. Detta år hade jag ett irritirationbs objekt. Sam. Hade även svårt för 2 till men Sam var den värste.




Och nu är vi framme vid 2008 där jag fick en favorit ganska så fort men tyvärr så tog juryn bort honom precis innan vi tittare skulle ha fått säga sitt. Jag e säker på att han hade fått komma in om tittarna hade fått välja. Erik Ljung var hans namn. Jag försökte verkligen få en favorit denna säsong efter att Erik åkt. Men kan inte påstå att jag fick nån. Tillslut valde jag ut den som jag tyckte var bäst av dem som var med. Detta år så retade jag mig på Lars Eriksson
År 2008 är lätt den sämsta säsongen av idol. Och tydligen håller folk på bland annat rix fm med mig.




Bara killar tänker ni nog nu. Tja som stora favoriterna ja. Men jag hade även små favoriter oxå. Bland annat Marie och Patricia som var med 2007. Har för mig att jag även gillade Evelina det året.

Men efter idol så kan det hända saker. Jag lyssnar inte bara på mina favoriter nu efter idol. Jag har även börjat gilla fler som varit med. Måns Zelmerlöw, Ola Svensson, Danny Saucedo bland annat. Gissa då om jag blev glad när jag fick höra att Mattias, Erik och Danny bildade E.M.D. ihop.

Nu är det 2009 och i kväll börjar det. Finner jag nån ny Sebastian, Erik, Mattias eller Erik i år?
Nu kör vi

/ Maria

Kommentarer
Postat av: TESS

Oh nice. Någon som följer / gillar idol:DDDD

2009-09-11 @ 16:53:19
URL: http://lillademon.blogg.se/
Postat av: Matte

Linus hette bagaren från gbg 2006 ;D jag gillade iofs inte honom, Danny är sötast på slutaudition! :D

2009-09-13 @ 17:57:38
Postat av: Anonym

2008 var bästa året anna var det bästa jag någonsin hört och båda robin, alice, jesper var helt fantastiska och några som åkte ut tidigare var också helt fantastiska erika selin, elin högström, kenny med flera tur att erikas sökt i år igen i år ska hon till kvalet punkt slut. Plus att nya juryn är miljoner gånger bättre än den förra

2009-09-23 @ 19:26:14
Postat av: Pillan

Bagaren från Göteborg hette Linus. Han vart också min favorit :) haha. http://www.myspace.com/linussvenheimer

2009-09-30 @ 15:49:49
URL: http://pernillaoscarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0