Tema: Michael Jackson

Fredags final 2. Michael Jackson tema. Jag är inget Michael fan men han har gjort några bra låtar. Jag och en polare satt och snackade om Zlatan snubben (lär mig aldrig hans namn) och min polare sa att hans röst nog skulle kunna passa detta tema. Jag höll med henne.

Detta avsnitt hade oxå en före detta idolare. Kevin dök upp och gjorde en låt med Jordin Sparks.
Hoppas det fortsätter så, att en före detta idolare dyker upp
Sen var det lite kul me de olika Jacksorna som dansade. Trodde först att den ena var Mattias Andreásson he he men det var det ju inte tyvärr.

Nej nej Calle det där va inte bra i mina öron. Jag blev inte alls förvånad att juryn inte gilla det. Nu brukar det hända att jag och juryn tycker olika men de gånger som vi tycker lika så är det nått extra även om det extra är negativt.

Jag tyckte Camilla gjorde sin låt helt okej därför blev jag förvånad att hon åkte ut men sen när hon skyllde på juryn efteråt (om man ska tolka media rätt) så suckade jag. Det va inte alls juryns fel. Nog för att de har sagt vad de gillar men det är ändå hon som bestämmer i slutändan. Visst hon kanske inte får den låt hon helst vill ha men låten blir som man gör den till. Hon kan ta deras råd men det är sig själv hon ska följa. Men i vilket fall som helst så gillade jag henne i den här låten.

Reza är ett energi knippe och inte typisk lugn tjej. Det gillar jag :) Idol behöver en sån.

Ni som läser här vet att jag gillar Eddie. Men det betyder inte att jag gillar allt han gör. Jag lyssnar och kollar noga och är det nått jag ej gillar så säger jag det. Så tro inte att bara för att jag gillar han så kan jag inte se och höra fel. Men i detta avsnitt var han jätte duktig. Lätt en av de bästa den här kvällen.

Och det blev som Stina (min polare) trodde. Zlatan klarade sin låt bra. Jag trodde inte att det skulle komma en låt som jag kunde se o höra han göra utan att rysa (negativt) men denna kväll så överaskade han. Eller halvt överaskade, då vi hade misstänkt.

Erika var jäkligt duktig föresten :)

De som satt löst var Camilla och Nicklas. Och ut åkte Camilla.
Hon kunde ha fått stanna och hennes kläder hade fått åka ut tycker jag. Jag gillade dem inte. Ish.



Den jag ville ha ut denna kvällen var Nicklas. Men den turen hade jag inte. Han hade turen på sin sida och fick en ny chans.

Idolerna gjorde en låt ihop och det lät kanon. Jag älskade det och hoppas de spelar in den. Brukar ju vara så att det släpps en skiva varje säsong där idolerna sjunger en låt var + en tillsammans. Och jag hoppas denna blir årets tillsammans låt.

Vem hade du velat ha ut den här kvällen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0