Klubb tema























Nu var det dags för första fredags finalen. 11 idoler skulle bli 10 och temat var klubb.
Tycker det var en bra ide att ha en föredetta idol person som öppnade programmet.
Nästan så de borde ha det varenda gång ;) Olika idoler varje gång :P
Idolen som inledde programmet var Darin för er som inte såg.
Den där killen som lekte Peter är ganska söt föresten ;)

Vissa sög i kväll så det skrek om det. Och vissa var väldigt bra. Men jag och juryn håller inte direkt med varandra om vad som är bra eller ej ;) Vi har inte riktigt samma smak he he.

Jag började fundera vad Zlatan kopian gör i idol. Och varför han fortfarande är kvar. Han satt inte ens löst konstigt nog. Jag börjar tro att det är folk där ute som har tatt upp grejen som Jens hade när han var med. Då fanns det folk som röstade på han så han skulle vara kvar och skämma ut idol. Börjar tro att det är samma sak med Rabih.
Han var lätt sämst denna kväll och inte bara då.

Ja jag har några jag har svårt för i årets idol. En av dem fick faktiskt säga hej då och åka hem denna gången och det gråter inte jag över om man säger så. Men jag har inget sånt där stort irritirationsobjekt som jag har haft andra år.

När det var Erikas tur så började jag digga med. Jag tyckte det lät bra. När hon var klar så trodde jag att juryn skulle hålla med mig. Vad fel jag hade :P Visst det är inte hennes bästa men jag tyckte det var bra ändå :)

Calle förstörde Destiny calling för mig. Ni får säga vad ni vill men jag funderade på att byta kanal. Jag gillar den låten och brukar lyssna på orginalet här hemma och jag har hört andra göra en cover på den låten och göra den bra. Men Calle kastrerade den. Nej jag tycker inte han tillhörde en av de sämsta den här kvällen men han var inte bra heller.

Senare under kvällen så kom den bäste för den kvällen. Erik var lätt bäst. Jag hade aldrig hört låten förut som han gjorde men när han var klar så var jag fast. Jag gillar låten och hans sätt att göra den. Ska bli kul att följa han genom idol. Folk är korkade om de röstar ut han :P

Man satt ju lite på hellspänd när det var dags för Camilla ;) med tanke hur det har gått de andra gångerna he he. Jag hoppades på att få höra nått annorlunda och det fick jag. Av allt jag hört med henne (som inte är så mycket än i o försig) så var det hennes bästa den här kvällen. Det måste ni väll hålla med om :)

Sen måste jag tacka Eddie. Han gjorde en Agnes låt och jag har svårt för Agnes. Finns bara en låt med henne som jag kan lyssna på. Så jag funderade på hur detta skulle låta. Eddie gjorde låten så jag kan lyssna på den och det är inte dåligt :) Så jag kan höra den med Eddie men inte med Agnes. Får Eddie vara kvar så kommer han att växa och utvecklas och jag vill se honom göra det.

Allas favorit är Tove. Jag kan inte förstå det. Visst hon är inte dålig men jag ser lixom inget märkvärdigt. Men det är kanske för att jag har svårt för henne. Det dumma e att jag inte vet vad som är problemet. En bit av mig tycker hon är bra och en annan bit klarar ej av henne. Hon lär ju inte åka ut i första taget så jag kanske kommer på det med tiden.

Måste lägga in videon där Erik kör sin låt :)




























När det var dags för slutet av programmet så hade jag känslan att Zlatan killen inte ens skulle hänga löst.
Folk kanske röstade på han för att de tyckte synd om han. Eller så är han en ny Jens (Till o me Jens var bättre)

Den förste att sitta löst var Carolina. Jag gillar inte henne men att hoppas att hon skulle åka ut var väll att hoppas för mycket tänkte jag. Sen när Eddie ropades upp som den andre att hänga löst så trodde jag att det var kört.
Nytt för i år är att de 2 som hänger löst får göra sina låtar igen.
Sen stod Peter där för att berätta vem som skulle få åka hem.
Peter: Carolina
Jag andades ut. Eddie verkade förvånad.





















Förra året fick jag leta med ljus och lyckta för att få en favorit. Fick ju en i Erik Ljung som blev utgallrad mot slutet så han kom aldrig me. I år har jag faktiskt 4 st jag gillar. Och 2 jag gillar extra mycket.

De fyra är Erik, Erika, Mariette och Eddie

Nästa vecka är det Michael Jackson tema. Vem blir nr 2 att lämna idol?






Kommentarer
Postat av: josefin

skön blogg! är man intresserad av idol är ju det här den perfekta bloggen:)

2009-10-11 @ 09:26:06
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Helen.

Jag tycker tove verkligen är bäst, hon har verkligen DET, en speciell stil jag gillar... men alla tycker olika bra det iofs :), dom flesta jag känner tycker mariette är bäst.. och jag förstår inte det. Visst hon sjunger bra.. men hon berör inte mig någonting alls. Känner ingenting när hon sjunger.. Och man vill ju känna något när dom sjunger,iaf jag.



så heja tove och erik! :)

2009-10-11 @ 13:24:40
URL: http://wincent84.blogspot.com
Postat av: marcus

Hej jag tycker Eddie ska vinna idol 2009 =)

2009-10-11 @ 14:24:53
URL: http://marcuswoxter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0